פייסבוק ויאהו הסכימו ליישב את המחלוקת המשפטית ביניהם על הפרת פטנטים המתנהלת בארה”ב בחודשים האחרונים ולחסוך לעצמן תהליך ארוך ויקר במאבק משפטי על טכנולוגיות באינטרנט.
החברות הסכימו לאפשר אחת לשניה שימוש בפטנטים שלהם ללא כל תשלום כאשר בנוסף לכך גם הגדילו לעשות ויצרו שיתופי פעולה נוספים בתחום התוכן ברשת.
עכשיו כשהמכשול הזה הוסר מדרכן של שתי חברות הענק, מאות מיליוני הגולשים אשר משתמשים גם בשירותי יאהו וגם בשירותי פייסבוק יהנו מפירות ההסכם החדש שנולד.
ברית הפרסום יכולה לעזור מאוד ליאהו להחזיר לעצמה הכנסות שאבדו בגלל משווקים ומפרסמים שהפסיקו לפרסם אצלה, ופייסבוק מקבלת מקום משמעותי נוסף להציג מודעות פרסום המתאימות בדיוק לגולש ע”פ העדפותיו הידועות.
מלבד שתי שחקניות אלו, פייסבוק ויאהו, עליהן המהלך ישפיע בצורה חיובית ויאפשר להן לייצר הכנסות נוספות ולגולשים לקבל שירות איכותי ומתאים יותר, המהלך גם עשוי להשפיע על חברת גוגל שמספקת שירותי פרסום ממוקד על פי צורכי המשתמש ומחזיקה בתקציבי פרסום של גדולים של החברות השונות במשק.
מלחמת הפטנטים הזו שהחלה לפני מספר חודשים על ידי יאהו מסתיימת ברווח הדדי של שתי החברות.