על מנת שמוצר טוב יוכל להגיע אל השוק ולמצוא את מקומו שם, הוא חייב להתחיל את דרכו על שולחן השרטוטים בתהליך הנכון ביותר. לשם כך צריך לחשוב על פיתוח מוצרים נכון ורלוונטי. מצד אחד חייבת להיות חדשנות מאוד גדולה בכל מוצר וככל שהחדשנות תוכל להיטיב עם קהל הלקוחות הפוטנציאליים – כן ייטב לכל.
פיתוח מוצרים חייב להיות מבוסס על תהליך מסודר. ראשית יש לפנות לשלב התכנונים. אם רוצים לשמור על מאפיינים מאוד ברורים, יש להחליט לאיזו כיוון כל מוצר צריך ללכת ולרוב פיתוח מוצרים מתבסס על צרכים שעלו עליהם כבעיתיים ואין להם פיתרון נכון לרגע פיתוח המוצר. ברגע שמוצר עונה על צורך, הוא רלוונטי.
פיתוחים ואפיונים
חשוב מאוד לדעת כיצד מאפיינים את המוצרים החדשים. פיתוח מוצרים חייב להתחיל בהגדרת המאפיינים של כל מוצר. הרי מדובר על תהליך שמושקע בו זמן וחשוב יותר, כסף. הדרישה של כל הנוגעים בדבר היא שהתהליך יהיה מודע ככל האפשר לכל הפרמטרים ולכן צריך לתכנן ולדעת מהם השלבים הבאים לאחר מכן.
את המאפיינים צריך להגדיר על פי מה שהמפתחים רואים לנכון כהגדרת המוצר. הוא חייב להיות חלק בלתי נפרד מאורח החיים הקיים אצל הצרכנים הפוטנציאליים ועל אחת כמה וכמה כאשר הוא יעצב את אורח החיים מחדש ויוכל להגדיר צרכים חדשים. פיתוח מוצרים על הבסיס הזה דורש הרבה יצירתיות וחופש מחשבה.
מקונספט לדגם ראשוני
אחד השלבים המהותיים והעיקריים הוא המעבר משלב הקונספט שלב הדגם. אם בשלב הקונספט מדובר על סימולציות תיאורטיות, בשלב הדגם ניתן לראות כי המוצר עצמו מגיע כאב טיפוס ונכנס למערכת של סימולציות אמיתיות הבודקות את האמינות, האיכות והעמידות של המוצר בכל תנאי אופציונאלי. כך בודקים אותו לעומק.
אך גם לפיתוח מוצר ראשוני יש יותר משלב אחד וכמובן שמנגנון ההפעלה שלו צריך להיבדק כמה פעמים, או שמדובר על מרכיבים כימיים, צבעים, גודל וניידות. כל נתון אפשרי שנמצא בתוך המשוואה הרלוונטית למוצר צריך להיבדק כמה פעמים. בשלב הדגם בודקים את הכל ובמקרה הנדרש מחליפים ומשפרים את הפעולה שלו.
מחקר שוק ושיווק נכון
התהליך צריך להיות ארוך וקפדני. פיתוח מוצרים מתחיל בסקר שוק ודעת קהל וכך נבדקת מידת הנחיצות של המוצר בקרב האוכלוסייה והפיתוח מסתיים בשלב שבו יש כבר מוצר מוגמר שצריך רק לשווק אותו. התהליך עצמו חייב להיות מבוקר לאורך כל הדרך והפיקוח צריך להיעשות על פי סטנדרטים ברורים של אנשי מקצוע.
הדרישה המינימאלית מכל אחד הוא לשים את כל יהבו על פיתוח המוצר. לכל חברה חשוב מאוד לדעת שלקוחות קונים את המוצר שלהם משום שהוא מתאים ועונה על כל הצרכים שלהם. לחברה בעלת מוצרים שכאלה יש הרבה מאוד קרדיט בעולם התעשייה בפרט והעסקים בכלל.